english
Κατηγορίες
Εκπαίδευση

Δεξιότητες Δια Βίου Μάθησης

Σε κείμενο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα Σχολεία του 21ου αιώνα προσδιορίζονται οι οκτώ ικανότητες-κλειδιά…

Η Ευρωπαϊκή επιτροπή δια μέσου του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων (EGF), προωθεί συγκεκριμένες στρατηγικές μάθησης για την επίτευξη βασικών δεξιοτήτων που χρειάζονται οι νέοι του 21ου αιώνα. Καθώς η παγκοσμιοποίηση συνεχίζει να φέρνει την Ευρωπαϊκή Ένωση αντιμέτωπη με νέες προκλήσεις, κάθε πολίτης θα χρειάζεται ένα ευρύ φάσμα βασικών ικανοτήτων για να προσαρμόζεται ευέλικτα σε έναν ταχέως μεταβαλλόμενο και ιδιαίτερα διασυνδεδεμένο κόσμο.

Στο κείμενο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα σχολεία του 21ου αιώνα, αναφέρονται επίσης οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις που απαιτούνται σε επίπεδο πολιτικής, προκειμένου να στραφούμε από την απλή μεταφορά γνώσης στην ανάπτυξη περισσότερο μεταβιβάσιμων ικανοτήτων που εξοπλίζουν τους νέους για την ενήλικη ζωή και την περαιτέρω μάθηση.

Όσο μεγαλώνει το νησί της γνώσης τόσο διευρύνεται η ακτή που αντικρίζει τον ωκεανό της άγνοιάς μας.

V. Weisskopf

Τα προσόντα αποτυπώνονται σε μία κλίμακα οκτώ επιπέδων η οποία καλύπτει τα μαθησιακά αποτελέσματα που επιτυγχάνονται από την υποχρεωτική εκπαίδευση έως το υψηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης, αλλά ανανεώνονται και διατηρούνται καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής ενός ατόμου.

Οι ικανότητες ορίζονται εδώ ως ένας συνδυασμός γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων κατάλληλων για κάθε περιβάλλον. Ικανότητες-κλειδί νοούνται αυτές που χρειάζονται όλα τα άτομα για την προσωπική ολοκλήρωση και ανάπτυξη, την ενεργό συμμετοχή στα κοινά, την κοινωνική ένταξη και την απασχόληση.

Key competences

Όλες οι βασικές ικανότητες θεωρούνται εξίσου σημαντικές, διότι καθεμία από αυτές μπορεί να συμβάλει σε μια επιτυχημένη ζωή στην κοινωνία της γνώσης.

Η επάρκεια στις θεμελιώδεις βασικές δεξιότητες της γλώσσας, του αλφαβητισμού, της αριθμητικής και των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) αποτελεί βασικό θεμέλιο για τη μάθηση. Επίσης το ''μαθαίνω πως να μαθαίνω'' ενισχύει όλες τις διδακτικές ενέργειες. Τέλος, υπάρχουν ορισμένα ζητήματα που εφαρμόζονται σε όλο το Πλαίσιο Αναφοράς: η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα, η πρωτοβουλία, η επίλυση προβλημάτων, η αξιολόγηση κινδύνων, η λήψη αποφάσεων και η εποικοδομητική διαχείριση των συναισθημάτων παίζουν ρόλο και στις οκτώ βασικές ικανότητες.


Πηγή: Recommendation of the European Parliament and of the Council, on key competences for lifelong learning, Brussels, 2006.

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.