Η συμπλήρωση του ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ, όσο διεκπεραιωτική διαδικασία κι αν μοιάζει, ουσιαστικά απαντά στα υπαρξιακά ερωτήματα «Ποιος είμαι;» και άρα «Πού πάω;».
Τα ερωτήματα αυτά ακολουθούν τον άνθρωπο κάθε πολιτισμού από καταβολής κόσμου και δεν μπορεί να τα αποφύγει. Φυσικά δεν υπάρχει μία απόλυτη απάντηση ούτε μία ξεκάθαρη πορεία. Υπάρχουν άνθρωποι που βρίσκουν νωρίς το μονοπάτι τους, ενώ κάποιοι άλλοι φτάνουν πιο αργά. Δεν έχει καμία σημασία, αρκεί να οδηγηθούν στη σωστή κατεύθυνση, άλλωστε υπάρχουν πολλοί εναλλακτικοί δρόμοι, ακόμα και για όσους χαθούν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους.
“Πάντως το Μηχανογραφικό αποτελεί έναν από αυτούς τους δρόμους και εφόσον κάποιος επιλέξει να τον διαβεί, ας το κάνει όσο πιο καλά μπορεί.”
Οι έφηβοι από τη στιγμή που αρχίζουν να διαμορφώνουν τη σκέψη τους, οφείλουν να προσπαθούν να ανακαλύψουν τον εαυτό τους. Αυτό με τη σειρά του, θα τους οδηγήσει να βρουν ένα σκοπό, που θα δώσει νόημα και ουσία στη ζωή τους.
Ποιος Είμαι; Πώς θα μπορέσει κάποιος να απαντήσει με βεβαιότητα σε αυτό το ερώτημα; Το «γνώθι σαυτόν» είναι στ' αλήθεια δύσκολη υπόθεση.
Ο καθένας χρειάζεται να μάθει να ακούει τις επιθυμίες, τις ανάγκες, τις σκέψεις και τα συναισθήματα του και να τα αξιολογεί. Ο έφηβος σε όλα τα σχολικά χρόνια μάθαινε, δηλαδή προετοίμαζε το έδαφος για να μπορέσει αργότερα να σπείρει, να αναπτυχθεί και να επεκταθεί. Αυτός ο κόπος της 14ετούς τυπικής εκπαίδευσης ολοκληρώνεται με τις πανελλήνιες εξετάσεις !!!
Η στιγμή της υποβολής του μηχανογραφικού αντιπροσωπεύει, από τη μία όλη αυτήν την προσπάθεια και το διάβασμα του μαθητή και από την άλλη τον ίδιο τον μαθητή σαν χαρακτήρα. Ήτοι, την προσωπικότητα, τα ενδιαφέροντα, τις ικανότητες, τα ταλέντα και τις αξίες του.
Εφόσον έχουν ξεκαθαριστεί τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία του εφήβου, δεδομένου ότι έχει καταλάβει τι του αρέσει και τι όχι, σίγουρα μπορεί να κάνει ορθότερες επιλογές.
Φυσικά υπάρχουν και εξωτερικοί παράγοντες όπως οικογενειακοί, οικονομικοί κ.λπ. που θα καθορίσουν σε ένα βαθμό τις επιλογές του εφήβου. Όμως αυτό είναι κάτι διαφορετικό και δεν αναιρεί τίποτα από τα παραπάνω.
Πού Πάω; Λαμβάνοντας υπόψη όλες τις παραμέτρους και αναζητώντας, με κάθε πρόσφορο μέσο, πληροφορίες για τις σχολές, τα μαθήματα, τις κατευθύνσεις, τα επαγγελματικά δικαιώματα, τις προοπτικές καριέρας, τις επαγγελματικές διεξόδους, τις τάσεις στην αγορά εργασίας κ.ά. θα ξέρω που πάω.
ΥΓ: Όσον αφορά το μηχανογραφικό χαράζεται μία πορεία που απαιτεί σχεδιασμό και ανάληψη ευθύνης. Όσον αφορά την αυτογνωσία είναι μια διεργασία δίχως τέλος.